times

Data Club

Bedrijfsomschrijving

Data Club is opgericht in mei 2012 (voorheen als Es4Sales, eind 2016 verder onder de handelsnaam Data Club) en helpt bedrijven door data inzichtelijk te maken en hier vervolgens zo goed mogelijk op te sturen met behulp van technologie. Door de toenemende beschikbaarheid van data binnen bedrijven zijn er steeds meer mogelijkheden op het gebied van data oplossingen. In eerste instantie was de dienstverlening voornamelijk gebaseerd op consultancy met betrekking tot financiële datavraagstukken (binnen MKB). Vanuit deze rol ontstond ook de vraag of business intelligence en data integratie voor kleinere ondernemingen een oplossing zou kunnen bieden om meer bredere informatie te verkrijgen, tegen een betaalbare prijs.

Voorbeeld:
Een voorbeeld van een oplossing die Data Club biedt is binnen de transport sector. Met behulp van een track & trace systeem kan er bepaald worden of een rit op tijd vertrekt en of deze verloopt volgens planning. Vervolgens kan dit worden vertaald naar financiële informatie (winst per rit, kosten brandstofverbruik, loonsom incl. overuren en CAO-toeslag). Door tijdig te sturen kunnen planningen worden gemaakt en eventueel tijden worden aangepast. Tot slot kan er gecontroleerd worden op locatie en of er wordt voldaan aan bijvoorbeeld verplichte rusttijden.

Huidige bedrijfssituatie

Data Club biedt een uniek product: data integratie as a service (op abonnementsbasis) en real time weergave van informatie. Data Club vraagt geen investering in licenties en geen dure consultancy uren (trajecten). Er wordt duidelijk gemaakt wat de kosten zijn en er is snel inzicht in wat het een bedrijf uiteindelijk kan opleveren. Zo kan winstlekkage vaak binnen twee weken worden aangetoond. Levering heeft doorgaans twee weken doorlooptijd en gaat tegen vaste bedragen per maand.

Data Club biedt een brede oplossing die toepasbaar is binnen vele branches. Op dit moment heeft Data Club veel klanten binnen de transport & logistiek sector en binnen de bloemen & planten sector. Binnen deze niches kan Data Club zich specialist noemen, beide branches zijn zeer traditioneel en er is nog veel winst te behalen op het gebied van business intelligence en data integratie. Daarnaast is Data Club continu aan het innoveren en is het betrokken bij blockchain- en smart city projecten.

Kapitaalbehoefte

De financieringsbehoefte betreft de groei van het bedrijf. De vaste inkomsten uit abonnementen nemen snel toe en het bedrijf ziet kansen om snel door te groeien. Naast investeringen in website, automatisering en nieuw personeel zullen de lopende kosten voorgefinancierd moeten worden. Om de groei te faciliteren vraagt het bedrijf een financiering van €70.000 via Investormatch.

Cijfers

Om meer informatie over cijfers te zien dient u in te loggen.

Team

Oprichter van Data Club is Esther Buitenhuis. Samen met Mitchell Buitenhuis vormt zij het commerciële team. Data Club werkt nauw samen met Vision4Data (consultancy team). Daarnaast zijn er diverse samenwerkingsverbanden met bedrijven in de regio Breda (van Oers Accountancy, Daemen ICT) maar ook landelijk (GetYessed) en internationaal (M-Connected in Engeland en JOIN in Luxemburg).

Vragen

Om meer informatie over vragen te zien dient u in te loggen.

€ 70.000,-
Volgeschreven Annuïteitenlening
Rente 9% B Rating
Looptijd 48 mnd G-PD 3,74 %


Downloads

Om downloads te zien dient u in te loggen.

Over de aanbieder

Om meer informatie over de aanbieder te zien dient u in te loggen.

Waarom Investormatch?

Voor de investeerder:


investeerder-rendementAantrekkelijk rendement


investeerder-kansrijkFinanciering op maat


investeerder bijkomende kosten3-voudige risico analyse


investeerder-laagdrempeligKosteloos investeren

Voor de ondernemer:


investeerder-rendementFinanciering op maat


investeerder-kansrijkEfficiënt


investeerder bijkomende kostenResultaatgericht


investeerder-laagdrempeligTransparant