times

Mundu B.V.

Bedrijfsomschrijving

Mundu brengt individuele billboard= en reclamelocaties samen tot een landelijk dekkend netwerk, zonder dat zij deze zelf bezitten. Het netwerk van Mundu bestaat inmiddels uit meer dan 50 digital billboards op A-locaties, en het bedrijf draait landelijke campagnes voor grote merken zoals Mercedes en McDonalds.

De markt voor Out of Home advertising heeft een omvang €178 miljoen en in 2016 werd er €18 miljoen uitgegeven aan Digital Out of Home advertising. Mundu streeft naar een marktaandeel van circa 15% en gezien de huidige groei is dit meer dan haalbaar.

Huidige bedrijfssituatie

Mundu is in 2012 opgericht door Mike, Thijs en Mike. In hun eerste twee tot drie jaren hebben zij op parttime basis aan Mundu gewerkt. Vanaf 2015 zijn zij alle drie fulltime aan het werk voor Mundu en sinds de financiering van KredietUnie Groningen in Q3 2015 laat Mundu een mooie groei in het aantal locaties en omzet zien. Mundu biedt haar klanten landelijke campagnes tegen een fractie van de gangbare prijs. Het bedrijf heeft een eenvoudig sales- en distributienetwerk en werkt met eigen accountmanagers. Mundu heeft een eigen prijsbeleid en bepaalt haar eigen marge. Mundu sluit rechtstreeks contracten met klanten en koopt time slots in bij haar partners. Daarnaast biedt Mundu Managed Services aan op het gebied van software en beheer om de campagnes te analyseren.

Mundu behaalt haar omzet uit:
- Landelijke campagnes voor klanten
- Ontwikkeling van content voor klanten
- Recurring omzet uit Managed Services

Kapitaalbehoefte

Dankzij een financiering van Kredietunie Groningen in Q3 2015 is de organisatie goed ingericht en groei ingezet. Mundu zoekt nu een financiering om nieuw salestalent aan te trekken en verder te groeien. De totale kapitaalbehoefte is €125.000 en er is reeds €50.000 achtergesteld geïnvesteerd door een informele investeerder.

De resterende €75.000 wordt via een geldlening bij Investormatch opgehaald. De looptijd is 5 jaar en het rentepercentage bedraagt 9%.

Cijfers

Om meer informatie over cijfers te zien dient u in te loggen.

Team

Mike Kolker startte in 2003 op 13-jarige leeftijd zijn eerste onderneming, welke hij na vijf jaar verkocht. Van 2007 tot 2011 heeft hij een leidinggevende functie vervuld bij Transcom WorldWide. Daarna heeft hij bij Pink Elephant succesvol bijgedragen aan de groei van Toner.nl, en de verkoop van Toner.nl aan 123inkt.nl begeleid. Als medeoprichter van Mundu is Mike verantwoordelijk voor de strategie, financiën en marketing.

Thijs Rotman is vanaf 2001 als creatief ondernemer betrokken geweest bij verschillende muziekprojecten. Na 2007 is hij in verschillende sales- en managementfuncties bij Nobel IT werkzaam geweest en heeft hij hier tevens de commerciële binnendienst opgezet. Binnen Mundu is hij als medeoprichter verantwoordelijk voor operationeel leiderschap en human capital.

Mike Campbell heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van acquisitie. Zijn ervaring schuilt voornamelijk in de verkoop van mediaproducten en reclamecampagnes. Bij Mundu is hij als commercieel manager verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de onderneming en beheert hij de key accounts.

Vragen

Om meer informatie over vragen te zien dient u in te loggen.

€ 51.300,-
Doelbedrag € 75.000,- Annuïteitenlening
Rente 9% B Rating
Looptijd 60 mnd G-PD 0,44 %


Nu investeren

Downloads

Om downloads te zien dient u in te loggen.

Over de aanbieder

Om meer informatie over de aanbieder te zien dient u in te loggen.

Waarom Investormatch?

Voor de investeerder:


investeerder-rendementAantrekkelijk rendement


investeerder-kansrijkFinanciering op maat


investeerder bijkomende kosten3-voudige risico analyse


investeerder-laagdrempeligKosteloos investeren

Voor de ondernemer:


investeerder-rendementFinanciering op maat


investeerder-kansrijkEfficiënt


investeerder bijkomende kostenResultaatgericht


investeerder-laagdrempeligTransparant